Home Berita Islam Terbaru SEORANG ANAK MENJUAL RUMAHNYA DEMI MELANGSAIKAN HUTANG AYAH

SEORANG ANAK MENJUAL RUMAHNYA DEMI MELANGSAIKAN HUTANG AYAH

141
0

Hampir semua cerita mengenai orang Arab, khususnya Arab Saudi, yang hingga kepada kita Yaitu mengenai hal-hal negatif. Ungkap “Puncak”, “malas”, “kasar”, “perang” Yaitu sesuatu yang dijaja di benak kita. Sehingga saat mendengar Perkataan “Arab” rakam memori kita langsung menalar hal-hal buruk. hingga kita pun rasa-rasanya tak rela Islam itu dari Arab.

Berikut ini, ada kisah dari Arab yang berbeza dari yang biasa kita dengar. mengenai bagaimana berbaktinya seorang anak kepada orang tua. Dan mengenai seorang pemberi hutang yang dermawan.

Seorang laki-laki asal Arab Saudi membagikan teladan jempolan, bagaimana Jadi seorang anak yang berbakti. Ia membayar hutang bapanya yang berjumlah 1 juta Real Arab Saudi (lebih daripada 3.5 bilion Rupiah). Untuk jelaskan hutang ini, sang anak wajib menjual rumah yang ia miliki terlebih Dulu.

hingga akhirnya, orang yang memberi hutang tahu bagaimana hutang itu dibayar. Ia merasa sangat tersentuh dengan usaha sang anak untuk membantu ayahnya. Akhirnya, ia mengembalikan semua wang yang dibayar untuk jelaskan hutang Itu.

Di Masa sekarang ini, tentu kisah seperti ini terasa begitu menakjubkan. Dengan Genjah kisah ini pun Jadi viral di media sosial.

Seorang peguam di Arab Suadi, Abdurrahman al-Subaihi menyatakan bahawa kisah ini berlaku di mahkamah Arab Saudi. Artinya, seorang yang mengutangi ini begitu Genjah memutuskan untuk memutihkan hutang rakan-rakannya. setelah itu al-Subaihi mengisahkan via twitter apa yang ia saksikan. Ia juga mengisahkan bahawa laki-laki yang mengutangi ini begitu tersentuh dengan keputusan sang anak untuk menjual rumahnya sendiri untuk jelaskan hutang ayahnya. Ia membagikan wang 1 juta Real Arab Saudi Bagaikan hadiah untuk sang anak kerana Jadi anak yang bagus. Para Pemakai sosial media pun mengapresiasi perbuatan sang anak. Mereka juga berharap anak-anak mereka tumbuh besar dengan meneladani dirinya.

Seorang ibu di Saudi yang bernama Rana menyatakan bahawa di Masa sekarang apa yang dilakukan anak ini sudah sangat jarang disaksikan. Tingkah laku pemberi hutang dan si anak membagikan teladan yang bagus untuk semua masyarakat. Kedua-dua orang ini membagikan kita kepercayaan bahawa masih banyak orang bagus dan penolong di luar sana.

Seorang laki-laki Saudi membagikan pujian bahawa sang anak telah menjalankan sesuatu yang istimewa. Dan apa yang dilakukan oleh si pemberi hutang lebih hebat lagi, atau Serupa hebatnya. Ini Jadi teladan untuk kita semua. Wang sejumlah 1 juta Real bukanlah jumlah yang sedikit. Atau bukanlah jumlah yang mudah untuk diberikan begitu sahaja. Peristiwa ini membuktikan bahawa masih ada orang-orang bagus di Global ini.

sumber kisahmuslim.com

SEORANG ANAK MENJUAL RUMAHNYA DEMI MELANGSAIKAN HUTANG AYAH

Facebook Comments
Loading...

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here