Home Berita Islam Terbaru Petanda Keluarnya Dajjal, Seperti Ini Perubahan Iklim Global

Petanda Keluarnya Dajjal, Seperti Ini Perubahan Iklim Global

129
0

DAJJAL. Makhluk yang sudah lama dikhabarkan hadir di akhir Masa, tak lama nanti akan keluar dan tampak di hadapan manusia. Sebelum kemunculannya, akan ada beberapa petanda. Salahsatunya, perubahan iklim di bumi selama tiga tahun.

di tahap ini, akan berlaku kemarau yang cukup panjang. Tiga tahun sebelum kemunculan makhluk Itu, Allah SWT akan menahan air dari langit-Nya. Keadaan ini berlaku dengan cara beransur-ansur. Di mana di tahun pertama, Allah menahan satu pertiga daripada air hujannya, di tahun kedua, langit akan menahan dua pertiga dari air hujannya, dan tahun ketiga, langit akan menahan air hujan semuanya. tak Bisa dibayangkan keadaan di masa itu, memandangkan air merupakan sumber kehidupan makhluk Hayati yang ada di bumi.
Nabi shallallahu ‘alaihi wasallam bersabda: “Tiga tahun sebelum keluarnya Ad-Dajjal, langit akan menahan satu pertiga daripada air hujannya, dan bumi menahan satu pertiga daripada tumbuh-tumbuhannya. di tahun yang kedua, langit akan menahan dua pertiga dari air hujannya dan bumi akan menahan dua pertiga daripada tumbuh-tumbuhannya. di tahun yang ketiga langit akan menahan air hujan semuanya dan bumi juga akan menahan tumbuh-tumbuhan semuanya. “(HR Ahmad – dengan sanad laa ba’sa bihi)

Tahap-tahap yang terjadi ini memperlihatkan bagaimana skim perubahan iklim yang terjadi di bumi. Namun, bila manusia biasa menyebutnya perubahan iklim, maka sebenarnya itu Yaitu kuasa Allah SWT yang menahan rezeki berupa air.

sumber ceramahterbaru.net

Petanda Keluarnya Dajjal, Seperti Ini Perubahan Iklim Global

Facebook Comments
Loading...

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here