Home Berita Islam Terbaru Petanda Akhir Masa dari Tasik Tiberias

Petanda Akhir Masa dari Tasik Tiberias

117
0

TIBERIAS. suatu tasik yang terletak di wilayah Palestin dan Syria. Walau bagaimanapun, di masa ini sudah dikuasai oleh Israel. Tasik ini mewakili fenomena alam yang menandakan kemunculan Dajjal.
Kedatangan makhluk bernama Dajjal itu ditandai dengan mengecut Tasik Tiberias. Sungai yang disebut juga dengan sungai Galilee ini di ini digunakan oleh penduduk Israel untuk pertanian, perkebunan, air minum dan sanitasi.

Ironisnya, sungai ini debitnya sekarang kian menyusut. Hal ini dikarenakan rendahnya curah hujan di kawasan Itu, serta populasi warga Israel yang justru menemui peningkatan. Hal ini tentu bukan Jadi Bala untuk warga Israel aja. Namun juga umat Islam, pasalnya dengan keringnya Tasik Tiberias, Jadi Asterik bahawa sosok yang tak diingini akan Genjah muncul.

Hadis Riwayat Imam Muslim dari Fatimah binti Qais bahawa beliau radhiallahu ‘anhu berkata bahawa seorang yang bernama Tamim ad-Dari mendatangi Nabi menceritakan mengenai pertemuannya dengan Dajjal. Tamim belayar selama 30 hari dan terdampar di suatu pulau di arah timur matahari.

Di Pulau Itu Tamim bertemu dengan sosok yang bernama Dajjal dan mempersoalkan perihal tasik Tiberias.

“Beritakan kepadaku mengenai tasik Tiberias! ‘Kami pun berkata,’ Mengenai apanya yang ingin engkau tahu? ‘Dia berkata, Adakah di sana ada airnya?’ Kami menjawab, ‘Tasik itu banyak airnya,’ Dia berkata, ‘Ketahuilah airnya tak lama lagi akan Demisioner. “(Hadith Riwayat Imam Muslim).

sumber ceramahterbaru.net

Petanda Akhir Masa dari Tasik Tiberias

Facebook Comments
Loading...

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here